via 24.hu => eredeti post link
Infantilis szórakoztatásnak indult, majd olyan erejű jelenség lett, amely iparágakat képes átformálni, fogyasztói szokásokat megváltoztatni, és alapjaiban megrengetni mindent, amit addig a szórakoztatásról gondoltunk. Bár a TikTokot egyértelműen az Y és a Z generációhoz társítják, sőt, leginkább ők is használják, már nem lehet lesajnálóan tinidolognak nevezni, sőt, egyre komolyabb kulturális jelentőséggel bír. Írtunk már arról, hogyan képes arra, amire még az irodalomtanárok sem: rávenni a tinédzsereket az olvasásra, illetve bestsellerlistákra repíteni a könyveket; vagy miként formálja át a filmforgalmazói piacot – a Pókembert például nagyban hozzásegítette a dollármilliárdos sikerhez. A TikTok-hatásból a zeneipar sem maradhat ki, ahol sokrétű jelenségről van szó: egyrészről pozitív hatása van az új előadók felemelésével és az iparág felrázásával, ám ugyanúgy megvannak az árnyoldalai is, amelyek a jelenség kibontakozásával merülnek fel, és amelyek nem feltétlenül festenek jó képet arról, merre viszi a platform a zeneipart.
Miért jó?
A legkézenfekvőbb pozitívuma a platformnak a zenészek szempontjából a hozzáférhetőség. Mindenki telefonján elérhető az előadók és a felhasználók részéről egyaránt, nem kell különösebben komoly stúdiófelszerelés és anyagi ráfordítás sem, hogy egy dal felkerüljön a felületre. Ráadásul fontos tényező, hogy organikusan, azaz fizetett marketing nélkül is elérheti a felhasználókat.