Best WordPress Hosting
 

A Megafon 45 milliós költéséről kérdezték Rogán Antalt

A momentumos Bedő Dávidot is érdekli, hogy miből fizetik az elmúlt hetek felerősített propagandáját a Megafonnál, ezért írásbeli kérdést tett fel erről Rogán Antalnak.

Rogánék 8 év alatt 1360 milliárd forintot költöttek a központosított állami kommunikációra

A versenyt gyakorlatilag kizárták, a legnagyobb haszonélvezők így Balásy Gyula cégei lettek.

Megcáfolja az Index főszerkesztőjét a svéd miniszterelnök nyilatkozata

Ulf Kristersson svéd miniszterelnök nyilatkozata nagyon ellentmond az Index főszerkesztőjének hétfőn közölt cikkével.

1360 milliárdot költött az állam 2015 óta a Rogán-féle kommunikációra

2015 és 2023 között összesen 1360 milliárd forint értékben kötöttek szerződést a Rogán-féle Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) keretmegállapodásai alapján az állami szereplők kommunikációs és rendezvényszervezési feladatokra – írja a G7 saját gyűjtése alapján.

Ez az NKOH keretmegállapodásai alapján kötött egyes szerződések értéke, amit például egy-egy állami vállalat köt a Rogán Antalék hivatala által kiválasztott nyertesekkel. Ezek is azonban keretszerződések, amelyeket jellemzően egy, de akár több év alatt kell lehívni.

Az elmúlt években az NKOH keretszerződései alapján megkötött szerződések értéke a hazai kommunikációs iparág méretének közel felét érte el.

Pár nap alatt 30 millió forintot költött a Megafon a legnépszerűbb közösségi médiás felületen

Novák Katalin és Varga Judit a kegyelmi ügy után történt lemondása után különösen aktív lett a kormánypárti influenszerkommandó, a Megafon, mely teljesen rászállt Magyar Péterre, Varga Judit volt igazságügyi miniszter exférjére, és mindent megtesz, hogy letompítsa a kormányzati visszaélésekkel kapcsolatos botránya és kegyelmi botránya után a Fideszt.

„A püspök úr sokkal messzebbre lát” – fideszes képviselőket kérdeztünk Balog Zoltánról

Igyekeztünk megszólítani a Fidesz politikusait – köztük egy civil életében református lelkész hivatású képviselőt is –, hogy fejtsék ki véleményüket arról, hogy a bicskei pedofil-bűncselekménnyel összefüggésben elítélt K. Endre kegyelmi ügyében a református egyház zsinati elnöke, Balog Zoltán püspök, volt emberi erőforrás miniszter is aktív szerepet játszott, sőt, támogatta is az elítélt kegyelmét.

A gyermekotthon korábbi igazgatóhelyettesét első és másodfokon 3 év 4 hónap börtönre ítélték, a Kúria pedig helybenhagyta az első és a másodfokon is kiszabott büntetést, tehát a pedofil igazgató helyettese jogerősen is kényszerítést követett el. A bicskei gyerekotthon két volt nevelője és egy volt áldozat korábban azt mondták K. Endréről, hogy egyáltalán nem érdekelte, mi történik a rá bízott gyerekekkel, kizárólag az foglalkoztatta, nehogy a molesztálási ügy kijusson az intézmény falai közül. A Kúria állásfoglalása szerint K. Endre tette „nem csupán a büntetőjog által, hanem erkölcsileg is mélyen elítélendő cselekmény”.

Balog Zoltán ennek ellenére államfői kegyelemre méltónak ítélte az elítélt férfit, lobbizott is a kedvező döntésért, az ügyben játszott szerepe azonban erősen megosztja a református közösséget is. A tiszántúli egyházkerületet vezető Fekete Károly – miután Balog bejelentette, hogy nem kíván lemondani zsinati elnöki tisztéről – lemondásra kérte fel, illetve több lelkész is azzal fejezte ki tiltakozását, hogy jótékony célra ajánlja fel fizetésének egy részét, amíg ő marad az egyház vezetője. Balog a keddi informális esperesi-gondnoki értekezlettel érvel maradása mellett, ahol a résztvevők 86 százaléka támogatásáról biztosította, bár a testületnek alapból nincs jogköre lemondatni őt.

Lenácizták Magyar Bálintot a fehérorosz állampárti médiában

Filozófiai diverzánsok – a legmélyebbek, ezért veszélyesek címmel jelent meg egy cikk a múlt héten a fehérorosz állami média lapjában, a Belarusz Szegodnyában (Fehéroroszország Ma) két magyar társadalomtudós, Magyar Bálint és Madlovics Bálint könyvéről, a Posztkommunista rendszerek anatómiájáról. A kétkötetes, 1500 oldalas orosz kiadás azért verhette ki a biztosítékot, mert egyre többen forgatják Fehéroroszországban.

Az utóbbi időben egyre gyakrabban hivatkoznak Magyar Bálint és Madlovics Bálint kétkötetes könyvére. Ráadásul, orosz külföldi ügynökök, belarusz vakmerők (azokat az ellenzékieket nevezik így, akik a börtönt is vállalják – a szerk.) és a hasonszőrű értelmiségiek egyre többet hivatkoznak a két magyarra. Ez egyszerűen egy trend

– olvasható a cikkben, amely még egy profin kidolgozott karikatúrát is szentel Magyar Bálintéknak, amely szerint Magyarék amerikai kottából amerikai dollárért játszanak.

Így verte szét a valóság a propaganda árnyékvilágát – a bukás krónikája

Tizenkét napja politizál az ország, a langyos unalmat indulatokkal teli izgalom váltotta fel. Kirajzolódtak a propaganda korlátai, a sajtószabadság fontossága. Ám a hosszantartó pezsgéshez szükség lenne még valamire. Úgynevezett: politikusokra.

A Bors egyáltalán nem hiszi, hogy történt valami érdekes mostanában Novák Katalin körül

Szinte a teljes kormánymédia hozza a kötelezőt a pedofilsegítő férfi elnöki kegyelmének ügyében, de a bulvár szekció koronaékszere a Bors mindenkin túltesz.

Miért sajátítják ki a sportot az autokrata rendszerek?

A sportwashing kifejezés (a „pénzmosás” mintájára magyarul „sportmosásként” fordíthatjuk) sokat szerepel mostanában a sajtóban. Mit is értünk ez alatt?

A sportmosás céljai hasonlóak, mint a propagandáé, a PR-é vagy az úgynevezett „puha hatalomé” – olyan országok, intézmények, szervezetek reputációjának javítása, amelyeknek kétes a hírneve az emberi jogok, a szólásszabadság, a választások tisztasága és más hasonló ügyekkel kapcsolatban. Bizonyos országokat rendszeresen vádolnak nyugati véleményformálók sportmosással, így például Katart, Szaúd-Arábiát vagy az Egyesült Arab Emírségeket. Katar – amely megrendezhette a 2022-es labdarúgó világbajnokságot – kemény kritikákat kapott a vendégmunkások helyzete, az LMBTQ-közösség vagy éppen a nők jogai miatt. Már korábban megvásárolt sportklubokat nyugati országokban, a leghíresebb ezek közül a 2011-ben megvett Paris Saint-Germain futballklub.

Amit Szaúd-Arábia csinál, az még ambiciózusabb. Megvette a Newcastle United futballcsapatot 2021-ben, tavaly létrehozott egy saját golfbajnokságot, a LIV Golfot a régóta létező PGA Tour riválisaként, hatalmas pénzekért csábítva át sztárjátékosokat (azóta bejelentették a két bajnokság egyesülését), óriási pénzeket költ e-sportokra, Forma-1-es futam rendezésére és még sorolhatnánk. Hatalmas tehát a királyság befolyása a nemzetközi sport világában.

Polt Péter passzolta a propaganda-hírlevelek ügyét

A Vakcinainfón összegyűjtött e-mailek felhasználásáról kérdezte a legfőbb ügyészt Vadai Ágnes. A DK politikusa azt próbálta Polt Pétertől megtudni, az Orbán-kormány jogszerűen használja-e még propagandája terjesztésére az évekkel ezelőtti regisztrációnál megadott címeket.

A kormány ugyanis korábban az oltással kapcsolatban ígért fontos információkat az érintetteknek, akik legutóbb azonban azt tudták meg, hogy immár az interneten is ki lehet tölteni 

a szuverenitásunk védelméről szóló konzultációs kérdőívet. Olyan kérdésekről van szó, amelyek alapvetően befolyásolják hazánk gazdaságát és biztonságát.

Átírta az Index a Karácsony Gergelyt támadó cikkét, de a lap lebukott a módosítás után

Jelentősen módosította a kormányközelbe került Index a főszerkesztője, Fekete-Szalóky Zoltán a Budapest-bérlettel kapcsolatos, Karácsony Gergely főpolgármestert támadó cikkét.

Felszámolási eljárás indul a közmédia ellen Lengyelországban

A lengyel kulturális és örökségvédelmi miniszter, Bartlomiej Sienkiewicz bejelentette, hogy felszámolási eljárást indít a közszolgálati média ellen.

Az Index után a Mediaworks is kilép a Magyar Lapkiadók Egyesületéből

Megszünteti tagságát a Mediaworks (KESMA) a Magyar Lapkiadók Egyesületében (MLE), és ezzel egyidejűleg visszahívja tisztségviselőit is az MLE vezető testületeiből – közölte Kálmán Erika elnök-vezérigazgató a pénteki kilépési nyilatkozatában.

Schmidt Máriáék fizetett hirdetésben támadják a Direkt36 oknyomozó műhelyt

A Schmidt Máriához köthető XXI. Század Intézet egy amerikai multicégnek fizet azért, hogy tudassa, hogy a Direkt36 jelentős arányban külföldi támogatásokból működik.

Jól keresnek az amerikai publicisták, ha dicsérik az Orbán-kormányt

Az Átlátszó birtokába jutott dokumentumok alapján Rod Dreher és társai nem teljesen érdek nélkül lelkesednek a tengerentúli konzervatív sajtóban.